دیوار گچی فوم دار

پانل‌های گچی خشک بعنوان یک ماده سبک در اجرای دیوارهای داخلی ساختمانها بخصوص ساختمانهای بلند استفاده می‌شود. مفهوم ساختار پانل گچی خشک عبارتست از صفحات روکش دار گچی که از نظر بافت جزو خانواده تولیدات پانلهای ترکیبی است.


ساختار دیوار گچی فوم دار 

این ساختارشامل گچ (دارای خواص شیمیائی مخصوص با مقاومت مناسب در برابر آتش‌سوزی) که بین دو لایه از ورقهای مقوائی مخصوص قرار می‌گیرد می‌باشد.

ورق روئی برای اجرای انواع مختلف پوشش نهائی شامل: (بتونه کاری، رنگ آمیزی، کاغذ دیواری و...) و یک ورق قوی بعنوان لایه زیرین استفاده می‌شود. این نوع ساختار خشک با مقاومت خوب و مناسب در مقابل آتش‌سوزی و قابل نصب بر روی زیر سازی چوبی، پروفیلهای فلزی (گالوانیزه) و دیوارهای معمولی می‌باشد. این سیستم طوری طراحی شده تا با پوشش مناسب در درزهای اتصال به یک سیستم یکپارچه تبدیل گردد. با استفاده از این سیستم علاوه بر کاهش بار مرده ساختمان اثرات تخریبی حاصل از نیروی زلزله بر ساختمان کاهش یافته و از خسارتهای جانی زیاد در زمان وقوع زلزله جلوگیری می‌شود. طراحان و مهندسین ترکیه پس از زلزله سنگین کوشیلی Kocaili و خسارات سنگین و تخریب بسیاری از ساختمان ها و کشته شدن بسیاری از مردم، کلیه ساختمان های جدید را با این سیستم اجرا می‌نمایند. در این کشور میزان استفاده از این پانل ها به حدود ۱۰ برابر گذشته افزایش یافته است. در ایران طبق آئین نامة ۲۸۰۰، سبک سازی تا مرحله‌ ای صورت می‌گیرد که ممان مقاوم واژگونی به ممان محرک از ۱/۷۵ کمتر نشود.

  ادامه مطلب ...

دیوار پیش ساخته گچی

دیوار های پیش ساخته سبک ساده تری نصب به گچ برگ (صفحات روکشدار گچی) می باشد که دیگر بر روی صفحه کاغذی یا مقوایی وجود ندارد و گچ در کارخانه پس از ترکیب با آب درون قالب هایی ریخته شده و پس از مدتی از قالب خارج آماده ارسال می شود. از ویژگی های دیوار گچی پیش ساخته ، بلوک گچی سرعت اجرای آن در ساختمان است که نسبت به گچ کاری به صورت سنتی بالا تر می باشد. 

بلوک گچی در کارخانه گچ از مخلوط آب و گچ که اندازه دهانه های گچ آن نسبت به گچ معمولی ساختمانی ریز تر استتولید می شود . اندازه ترجیحی ای بلوک به طول 666 و عرض 500 میلیمتر می باشد. بلوک گچی پیش ساخته دارای سطح موازی "صاف و EN های گچی پیش ساخته بر اساس استاندارد 128589 موازی همدیگر هستند که دارای فاق و زبانه بوده و به راحتی در هم قرار می گیرند.

گچ همواره توسط بشر در فن ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته است. گروه های باستان شناسی قدمت استفاده از گچ را در معماری و طرح های تزئینی به ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نسبت داده اند. امروزه گچ همچنان به علت ویژگیهای مختلف چون شکل پذیری، مقاومت، فراوانی و دارا بودن مزایای دیگر، با استفاده از ماشین آلات مدرن، تهیه و موارد استفاده فراوانی در صنعت ساختمان دارد. علاوه بر استفاده از گچ برای مصارف تزئینی و یا به عنوان روکش نهایی دیوار های داخلی (به منظور ایجاد یک سطح کاملاً صیقلی)، کشور های مترقی استفاده مهم تری را برای این طبیعی به وجود آورده اند و آن استفاده از سقف های کاذب گچی و پانل های گچی جدا ساز برای چیدن کلیه دیواره های داخلی ساختمان می باشد.  ادامه مطلب ...

سفال سقفی

اجزای اصلی به کا رفته در سقف های تیرچه و بلوک  ، به شرح زیر میباشند :

•    بلوک سقفی

•    تیرچه

•    میلگرد منفی و افت و میلگرد حرارتی

•    بتن پوششی ( درجا )

که نقش هریک از این اجزا در مراحل دو گانه باربری ، یعنی مرحله حمل و نقل تیرچه و اجرای سقف و مرحله بهره برداری را در ادامه مطلب به ترتیب شرح خواهیم داد , ولی قبل از آشنایی با اجزا سقف بهتر است بدانیم که سقف اجرا شده با تیرچه و بلوک از انواع سقف های با پشت بند ( تیرک دار ) بتنی است که تحمل فشار به بتن بالایی با ضخامت حداقل پنج سانتیمتر واگذار می گردد و کشش توسط میلگردهای کششی تیرچه ( میلگردهای تحتانی تیرچه ) تحمل می شود. بتن بالایی همچنین ، همانند یک دال نازک با دهانه ای برابر فاصله دو تیرچه ، خمش موضعی را در محل بین دو تیرچه تحمل می کند.

در این نوع سقف ، تیرچه ها به فاصله حداکثر 70cm ( محور تا محور ) کنار هم و در امتداد دهانه کوتاهتر سقف قرار می گیرند و با بتن پوششی که در محل ریخته می شود و ضخامت آن حداقل پنج سانتیمتر است ، تیرهای T شکل چسبیده و مجاور هم را تشکیل می دهند. برای پرکردن فاصله تیرچه ها ، از عناصر گوناگون ، مانند آجرهای توخالی ، بلوکهای بتنی و حتی پلاستیک و چیزهای دیگر استفاده می شود. این عناصر پرکننده در سقف تحمل نیرو نمی کنند. به شرح زیر میباشند :

•    بلوک سقفی

•    تیرچه

•    میلگرد منفی و افت و میلگرد حرارتی

•    بتن پوششی ( درجا )  ادامه مطلب ...

دیوار پیش ساخته داخل منزل

وزن بسیار کم دیوار سبک : (برای سبک سازی دیوارهای داخلی H1:35 کیلوگرم بر مترمربع ودیوارهای خارجی H2:48 کیلوگرم بر مترمربع) چنان چه در محاسبات اولیه سازه از دیوار سبک حیات وال استفاده شود، می توان شاهد کاهش ۲۵ درصدیِ مصرف میلگرد و بتن در سازه بود. کاهش این رقم قابل توجه می تواند قیمت دیوارها را در پروژه های انبوه سازی، تعدیل و بعضاً رایگان نماید.

عایق حرارتی بسیارمناسب : بامقاومت حرارتی ۲٫۱۸ (m2.k/w)

عایق صوت:  ۵۰db

مقاومت در برابر آتش : جداره های بیرونی که متشکل از کامپوزیت معدنی چند گانه است، یکی از بهترین مصالح مقاوم در برابر آتش سوزی می باشد.

عدم آوار در زلزله: به دلیل استفاده از شبکه توری و استحکام جداره ها، امکان جداشدن جداره ها از هسته ی مرکزی بسیارضعیف بوده و باعث کاهش دومین عامل کشتار(آوار دیوار) در زلزله می گردد.

سهولت و سرعت درنصب وحذف مصالح بنایی واندود کاری.

بهداشتی بودن وسازگاری با انسان:درترکیبات این دیوار پیش ساخته هیچ نوع ماده ای که برای انسان یامحیط زیست ضررداشته باشداستفاده نشده است.

نمای سیمانی دیوارهای خارجی H2 می تواند باعث حذف پلاسترماسه سیمان شود.

مستقل بودن از واردات و تحریم های سیاسی به دلیل تولید ۱۰۰% داخلی و همسویی با اهداف اقتصاد مقاومتی.

صرفه اقتصادی: این دیوار پیش ساخته به دلایل امتیازات بسیار می تواند یکی از پرطرفدارترین دیوارها به لحاظ فنی و قیمت مناسب باشد. به طور کلی هزینه های مستقیم و غیر مستقیم این محصول بسیار پایین تر از روش های سنتی و یا صنعتی قبلی میسبک سازی در ساختمان

مقاوم سازی سازه در برابر زلزله یکی از مهم ترین اهداف طراحی سازه است. هرچه سازه سبک تر باشد، در مقابل زلزله رفتار بهتری از خود نشان می دهد. لذا سبک سازی سازه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فن سبک سازی سازه عبارتست از کاهش وزن تمام شده ی ساختمان با استفاده از تکنیک های نوینِ ساخت و استفاده از مصالح سبک و بهینه سازی روش های اجرا. کاهش وزن ساختمان علاوه بر صرفه جویی در هزینه، زمان و انرژی، زیان های ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله را کاهش داده و صدمات ناشی از وزن زیاد ساختمان را به حداقل می رساند.

روش های سبک سازی ساختمان به طور عمده به دو دسته تقسیم می گردند :

  • سبک کردن اجزای باربر ساختمان مثل دیوار سبک
  • سبک کردن سازه ساختمان

یکی از روش های سبک سازی ساختمان ها، کاهش وزن تیغه های جداکننده در ساختمان می باشد. استفاده از دیوارهای سبک ترکیبی به عنوان دیوارهای داخلی و پیرامونی، از جمله این روش ها می باشد.

  ادامه مطلب ...

پودرسنگ

همانگونه که از نام آن مشخص است از کوبیده شدن انواع کانی های معدنی موجود در طبیعت نظیر سنگ آهک یا کربنات کلسیم, مرمریت, گرانیک, سنگ آهن, سنگ نقره و ... به دست می آید. این ماده دارای کلیه خواص کانی کوبیده شده بوده با این تفاوت که به دلیل دارا بودن سایز بندی پودری و میکرونیزه و افزایش سطح تماس, علاوه بر اینکه خواص موجود در آن کاملا در دسترس می باشد همچنین در صنایع مختلف به راحتی بکار گرفته می شود.

 انواع مختلفی از پودر سنگ در شکت پرتلند وجود دارد  که نیاز فعالان بخش های صنعتی و تولیدی وابسته به این محصول را مرتفع می نماید. برخیاز انواع خاک سنگ عبارتند:

  • پودر خاک سنگ قم
  • پودر خاک سنگ سوپر
  • پودر خاک سنگ جوشقان
  • پودر خاک سنگ سبزوار
  • پودر خاک سنگ ساوه و ...
  • مصارف و کاربرد پودر سنگ

بیشترین کاربرد خاک سنگ در صنایع ساختمانی سازی است که از آن برای ترکیب با سایر مصالح ساختمانی مانند سیمان, گچ, سیمان سفید و ... استفاده می شود زیرا علاوه بر اینکه دارای چسبندگی بسیار زیادی بوده و استحکام سازه را افزایش می دهد, همچنین مانع از ترک خوردن سیمان پس از خشک شدن می شود