عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر به مجموعه ای از محصولات گفته می شود که وظیفه عایق کاری و آب بندی استخر را بر عهده دارد. گستردگی عایق رطوبتی استخر بسته به اندازه تمام نیازها و چگونگی محافظت استخر و نحوه آب بندی آن می باشد. عایق رطوبتی استخر در هر مرحله از مراحل ساخت استخر قابل استفاده است. عایق رطوبتی استخر را می توان به چندین دسته بندی مجزا تقسیم نمود. عایق های رطوبتی استخر بر اساس دسته بندی مجزا را می توان به صورت ذیل نام برد.

برای انجام عملیات عایق کاری استخر در نظر گرفتن شرایط محیطی، چگونگی استفاده از متریال مورداستفاده و شناخت سازه هیدرولیکی بسیار اهمیت دارد. استفاده از انواع آب بندی استخر با توجه به کیفیت بالا به علت عدم استفاده صحیح یا عدم رعایت ویژه مصرف نتوانسته است نتیجه مطلوب را همراه بیاورد. در واقع می توان گفت اطلاع یافتن از ساختار فیزیکی سازه هیدرولیکی مهم ترین عاملی است که باید در نتیجه استفاده از عایق رطوبتی استخر در نظر داشت. بررسی های دقیق و قابل لمس از سازه هیدرولیکی جهت انتخاب عایق رطوبتی استخر منجر به کاهش هزینه های احتمالی بعدی و حتی کاهش هزینه انتخاب مواد آب بندی استخر می شود.  

انواع پودرهای نفوذگیر و مواد زودگیر و آنی گیر رطوبتی جزء گروه پودری عایق رطوبتی استخر قرار می گیرند. این مواد که ظاهری پودری دارند می توانند در مقابل جریان های مختلف آب در جهت فشار منفی به اب بندی استخر بازگردند. در مقابل این دسته، عایق های پلیمری دو جزئی وعایق های اکرلیکی دو جزئی در گروه مایع عایق رطوبتی استخر قرار می گیرند. این نوع مواد روی بتن و سیمان نهایی اجرا شده و با ایجاد یک لایه محافظ بر روی بتن و سیمان عملا از هدر رفتن آب جلوگیری می کند. بدین ترتیب، عایق های گروه مایع از بهترین نوع عایق های رطوبتی استخر به شمار می روند. این نوع مواد به راحتی قابل اجرا و ترمیم می باشند. از دیگر انواع عایق ها عایق های قیری هستند. این نوع از عایق ها گستردگی ویژه ای در پیشگیری از ورود آب های سطحی و زیر سطحی به داخل استخر دارند. اجرای یک لایه از عایق های قیری بر روی دیواره بیرونی علاوه بر پیشگیری از عدم ورود آب های زیرسطحی به داخل استخر، بر عمر استخر می افزاید و استخر را از گزند هجوم کلرات و سولفاته شدن نیز محافظت می نماید. قیمت مناسب این عایق قیری زمینه مناسبی جهت استفاده از آن را برای تمام مصرف کنندگان فراهم آورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.