دیوار پیش ساخته داخل منزل

وزن بسیار کم دیوار سبک : (برای سبک سازی دیوارهای داخلی H1:35 کیلوگرم بر مترمربع ودیوارهای خارجی H2:48 کیلوگرم بر مترمربع) چنان چه در محاسبات اولیه سازه از دیوار سبک حیات وال استفاده شود، می توان شاهد کاهش ۲۵ درصدیِ مصرف میلگرد و بتن در سازه بود. کاهش این رقم قابل توجه می تواند قیمت دیوارها را در پروژه های انبوه سازی، تعدیل و بعضاً رایگان نماید.

عایق حرارتی بسیارمناسب : بامقاومت حرارتی ۲٫۱۸ (m2.k/w)

عایق صوت:  ۵۰db

مقاومت در برابر آتش : جداره های بیرونی که متشکل از کامپوزیت معدنی چند گانه است، یکی از بهترین مصالح مقاوم در برابر آتش سوزی می باشد.

عدم آوار در زلزله: به دلیل استفاده از شبکه توری و استحکام جداره ها، امکان جداشدن جداره ها از هسته ی مرکزی بسیارضعیف بوده و باعث کاهش دومین عامل کشتار(آوار دیوار) در زلزله می گردد.

سهولت و سرعت درنصب وحذف مصالح بنایی واندود کاری.

بهداشتی بودن وسازگاری با انسان:درترکیبات این دیوار پیش ساخته هیچ نوع ماده ای که برای انسان یامحیط زیست ضررداشته باشداستفاده نشده است.

نمای سیمانی دیوارهای خارجی H2 می تواند باعث حذف پلاسترماسه سیمان شود.

مستقل بودن از واردات و تحریم های سیاسی به دلیل تولید ۱۰۰% داخلی و همسویی با اهداف اقتصاد مقاومتی.

صرفه اقتصادی: این دیوار پیش ساخته به دلایل امتیازات بسیار می تواند یکی از پرطرفدارترین دیوارها به لحاظ فنی و قیمت مناسب باشد. به طور کلی هزینه های مستقیم و غیر مستقیم این محصول بسیار پایین تر از روش های سنتی و یا صنعتی قبلی میسبک سازی در ساختمان

مقاوم سازی سازه در برابر زلزله یکی از مهم ترین اهداف طراحی سازه است. هرچه سازه سبک تر باشد، در مقابل زلزله رفتار بهتری از خود نشان می دهد. لذا سبک سازی سازه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فن سبک سازی سازه عبارتست از کاهش وزن تمام شده ی ساختمان با استفاده از تکنیک های نوینِ ساخت و استفاده از مصالح سبک و بهینه سازی روش های اجرا. کاهش وزن ساختمان علاوه بر صرفه جویی در هزینه، زمان و انرژی، زیان های ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله را کاهش داده و صدمات ناشی از وزن زیاد ساختمان را به حداقل می رساند.

روش های سبک سازی ساختمان به طور عمده به دو دسته تقسیم می گردند :

  • سبک کردن اجزای باربر ساختمان مثل دیوار سبک
  • سبک کردن سازه ساختمان

یکی از روش های سبک سازی ساختمان ها، کاهش وزن تیغه های جداکننده در ساختمان می باشد. استفاده از دیوارهای سبک ترکیبی به عنوان دیوارهای داخلی و پیرامونی، از جمله این روش ها می باشد.

  

مزیت های استفاده از دیوار پیش ساخته داخل منزل

1-    حذف لایه آستر نازک کاری (گچ و خاک) و بسنده نمودن به پوشش چند میلی متری گچ پرداختی و در نتیجه کاهش هزینه

2- عایق بودن بلوک (رطوبت ، صوت و حرارت) که باعث کاهش شدید هزینه های عایق بندی می گردد .مطابق با الزامات مبحث 18 و 19و 3 مقررات ملی ساختمان

3- کاهش قابل توجه وزن دیوار (حدود 38 کیلوگرم در هر متر مربع) و متعاقباً کاهش وزن مرده ساختمان و کاهش وزن سازه به میزان 30 درصد

4- امکان تولید بلوک های با ابعاد مختلف که باعث تسریع در اجرای کار می گردد.10*50*(300 تا 100) سانتی متر

5- حذف تیرهای نعل درگاه

6- رفتار مناسب در برابر نیروهای ناشی از تغییر شکلها و نشست در ساختمان.

7- یکپارچگی و انسجام در برابر زمین لرزه و انفجار

8- اتصال مناسب و راحت به دلیل طراحی ویژه (نر و مادگی)

9- سرعت بسیار بالا در اجرا و سهولت در حمل و متعاقباً تسریع در تحویل پروژه و بازگشت سرمایه.

10- قابلیت چکش پذیری بالا ، گیرش میخ ، پیچ و پلاک و عدم شکنندگی.

11- سهولت اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی و قابلیت برش با دستگاه شیار زن ،فرز و اره. دارای 6 سوراخ به قطر 3/2 میلی متر در پانل های 3 متری که امکان عبور عمودی لوله های آب گرم و سرد و برق را فراهم می آورد.

12- با توجه به مزیتهای ذکر شده ، واضح است که استفاده از این تولیدات نسبت به مصالح فعلی موجود در بازار از لحاظ اقتصادی و سرعت در اجرا مقرون به صرفه می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.